Kas yra šviesolaidinis internetas?

Tai interneto technologija, kai duomenys yra perduodami optiniais laidais naudojant šviesą, o ne elektros impulsus. Taip pasiekiama itin aukšta sparta, net iki 500 Mbps.
Optiniais laidais ryšys yra perduodamas iki abonento namo. Name internetas paskirstomas variniais laidais. Taip daroma todėl, kad optinio laido skaidulos yra pagamintos iš stiklo, ir dėl to labai trapios.

Kas yra modeminis internetas?

Tai interneto technologija, kai duomenys yra perduodami televiziniais variniais kabeliais. Ši technologija galima ten, kur name ir bute yra tiekiama UAB „Balticum TV“ kabelinė televizija. Reikalingas kabelinis modemas, kurį naudojimosi paslauga laikotarpiui suteikia mūsų įmonė. 

Kaip galima užsisakyti interneto paslaugą?

Interneto paslaugą užsisakyti galima keliais būdais:
1. Užpildžius užsakymo formą svetainėje;
2. Paskambinus bendruoju informacijos telefonu 8 700 55540;
3. Apsilankius artimiausiame klientų aptarnavimo skyriuje.

Kaip vykdomas užsakymas, jeigu jį užregistruoju internetu?

Registruodami užsakymą mūsų interneto svetainėje, jūs turite nurodyti savo kontaktinius duomenis, kuriais su jumis susisieks atsakingas UAB „Balticum TV“ darbuotojas ir informuos jus apie užsakymo vykdymo eigą.

Kas yra duomenų priėmimo ir siuntimo greitis?

Duomenų priėmimo greitis ( angl. download) - yra signalo greitis nuo duomenų centro taško (pvz. mūsų bazinės stoties) iki jūsų kompiuterio, o siuntimo greitis (angl. upload) - tai signalo greitis nuo jūsų kompiuterio iki centro taško. Pvz. 100/50 Mbps.

Kas yra duomenų greitis Lietuvoje ir užsienyje?

Duomenų greitis Lietuvoje - tai greitis iki serverio esančio Lietuvos teritorijoje. Greitis užsienyje - tai greitis iki serverio esančio ne Lietuvoje. Pvz. 100/100 Mbps.

Koks duomenų kiekis gali būti naudojamas?

Visiems interneto planams duomenų kiekis yra neribotas ir papildomi mokesčiai neskaičiuojami.

Per kiek laiko įdiegiama užsakyto interneto paslauga?

Paslaugą įsipareigojame įdiegti per 7 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo dienos. Dažniausiai paslauga yra įdiegiama ir greičiau, tačiau, esant išskirtinėms įdiegimo sąlygoms, terminas gali būti ilgesnis, apie tai klientai informuojami iš anksto.

Koks IP adresas man suteiktas?

Kiekvienas prietaisas (kompiuteris, maršrutizatorius, išmanusis telefonas), kuris prijungiamas prie interneto, turi savo specialų, skaičiais išreikštą adresą, kuris vadinamas IP adresu. 
Naujiems klientams yra suteikiamas dinaminis IP adresas, nebent klientas pageidauja užsisakyti statinį IP adresą. Tikslų IP adresą galima sužinoti paslaugų teikimo sutarties 1 priede.

Kuo skiriasi statinis IP adresas nuo dinaminio IP adreso?

Kiekvieną kartą jungiantis prie tinklo statinis IP adresas visada išlieka tas pats. Dinaminis IP adresas yra laikinas, kintantis kaskart prisijungus prie tinklo, t. y. serveris kompiuteriui kiekvieną kartą priskiria naują adresą, atsitiktinai parinktą iš daugelio tuo metu esamų laisvų IP adresų.

Ką daryti norint pasikeisti IP adresą?

Jeigu šiuo metu naudojatės dinaminiu IP adresu ir norite turėti statinį IP adresą, reikia atvykti į artimiausią jums klientų aptarnavimo skyrių ir užsakyti statinį IP adresą. Jeigu šiuo metu naudojate statinį IP adresą ir norite pakeisti jį į kitą statinį IP adresą, reikia pateikti argumentuotą raštišką prašymą klientų aptarnavimo skyriuje.

Kaip namie įsirengti belaidį internetą?

Norint namuose įsirengti belaidį internetą ar jungtis prie interneto iš kelių įrenginių, reikalingas belaidis maršrutizatorius (angl. router). Šį įrenginį galima įsigyti mūsų parduotuvėje arba nuomotis

Susisiekite su mumis telefonu 8 700 55540 ir suderinsime laiką dėl belaidės interneto zonos įrengimo. 

Kaip nustatyti bevielės ryšio zonos slaptažodį?

Bevielės ryšio zonos slaptažodis yra nustatomas prisijungus prie maršrutizatoriaus.
TP-LINK WR841N arba WR740N slaptažodžio nustatymo instrukcija:

  1.  Internetinio adreso lauke įveskite 192.168.0.1 (jei nebuvo pakeista kitokiu);
  2. Į abu laukelius („User Name“ ir „Password“) įveskite žodį admin. Pateksite į maršrutizatoriaus nustatymus;
  3. Pasirinkite „Wireless“. Atsidariusiame lange, skiltyje „Wirelles Network Name“, galite pakeisti bevielio ryšio pavadinimą;
  4. Įrašę naują pavadinimą paspauskite „Save“;
  5. Meniu juostoje (kairėje) pasirinkite „Wireless security“;
  6.  Atsidariusiame lange pasirinkite „WPA/WPA2 – Personal (Recommended)“;
  7. „Password“  - įrašykite savo sugalvotą slaptažodį. Paspauskite „Save“, o iššokusiame lange „OK“;
  8. Perkraukite maršrutizatorių (maitinimo laidą išjunkite iš elektros tinklo ir vėl įjunkite).

Atlikę šiuos veiksmus, sukursite bevelio ryšio zonos slaptažodį, kurio reikalaus jungiantis šiuo ryšiu. Jei jums nepavyko arba jūsų maršrutizatorius kitoks, smulkesnę informaciją rasite maršrutizatoriaus instrukcijoje.

Jei nepavyksta suderinti įrangos, susisiekite su mumis telefonu 8 700 55540, el. paštu info@balticum.lt arba palikite pranešimą (nuoroda) ir su jumis susisiekęs specialistas padės išspręsti problemą.

Kodėl pajungus belaidį maršrutizatorių interneto greitis sulėtėja?

Interneto greitis gali sulėtėti dėl kelių priežasčių:

  1. Naudojant internetą per maršrutizatorių (angl. router), interneto greitis sulėtėja dėl fizinių kliūčių: tai blokinės ar medinės sienos, baldai, kiti objektai. Atkreipkite dėmesį – kuo daugiau kliūčių tarp maršrutizatoriaus ir naudojamo įrenginio, tuo silpnesnis ryšys.
  2. Ryšys gali strigti dėl didelio naudotojų skaičiaus ar kaimynystėje esančių kitų maršrutizatorių įtakos. Rekomenduojame perkrauti savo maršrutizatorių (maitinimo laidą išjunkite iš elektros tinklo ir vėl įjunkite), kad šis naudotų laisvesnį kanalą.
  3.  Svarbu ir kokį maršrutizatorių naudojate. Didžiausią greitį garantuoja 802.11ac (wireless-AC) protokolas. Jei naudojate 802.11g protokolą, maksimalus galimas greitis yra 54 Mb/s.
  4. Trikdžius gali sukelti ir pasenusi maršrutizatoriaus tvarkyklės (angl. driver) programinė įranga. Rekomenduojame naudotis naujausia programine įranga.
  5. Trikdžių gali sudaryti ir jūsų namuose esanti buitinė technika (mikrobangų krosnelė, radijo telefonai, apsaugos davikliai ir kt.), nes jie taip pat gali skleisti radio dažnių diapazone esančias bangas.

Jeigu nepavyksta suderinti įrangos, susisiekite su mumis telefonu 8 700 55540 arba el. paštu info@balticum.lt.

Kodėl vakarais ir savaitgaliais sulėtėja interneto sparta naudojant bevieles technologijas?

Vakarais ir savaitgaliais dauguma interneto vartotojų pradeda naudoti savo bevielius įrenginius, nuo jų didelio skaičiaus gali jaustis interneto greičio sulėtėjimas. Pagal galimybes patariame naudotis internetu per kabelį. Taip pat vakarais ir savaitgaliais padidėja serverių apkrovimas, o tai irgi turi įtakos interneto spartai.

Kodėl interneto sparta kartais neatitinka sutartyje nurodyto greičio?

Interneto sparta parodo kokiu greičiu yra išsiunčiami bei gaunami duomenys, o taip pat, kaip sparčiai interneto serveris sureaguoja į kompiuterio komandas. Dėl įvairių išorinių trukdžių, tokių kaip bevielių technologijų (pvz. maršrutizatorių) naudojimo, didelio prijungtų prietaisų skaičiaus, dalis duomenų paketų yra prarandami ar išskirstomi, todėl maksimali sparta dažniausiai yra nepasiekiama.

Ar interneto greitis sulėtėja, jeigu kartu yra pajungiama ir televizijos paslauga?

Šviesolaidinis ar bevielis internetas ir UAB „Balticum TV“ televizijos paslauga yra tiekiamos skirtingais kabeliais, kurie neturi vienas kitam jokios įtakos, todėl yra išsaugomas maksimalus galimas jūsų interneto greitis.
Modeminis internetas ir televizija yra tiekiami tais pačiais kabeliais, bet televizija neįtakoja interneto greičio, nes šios dvi paslaugos yra tiekiamos skirtingais dažniais.
Žiūrint televiziją per kompiuterį arba IPTV, yra naudojami esamo srauto resursai, kurie turi tiesioginę įtaką interneto greičiui, todėl kuo daugiau srauto reikės televizijai, tuo mažiau jo liks naršymui internete.

Kodėl man neveikia internetas?

Internetas gali neveikti dėl daugelio priežasčių. Jeigu naudojamas bevielis maršrutizatorius, įsitikinkite kad jis veikia be trukdžių. Perkraukite įrangą (maitinimo laidą išjunkite iš elektros tinklo ir vėl įjunkite).
Kitoms priežastims nustatyti rekomenduojame išsikviesti meistrą, bet prieš tai įsitikinkite, kad:
- Nėra pažeisti laidai, ištraukti arba pažeisti laidų kištukai;
- Jūsų kompiuteryje įrašytos programos neblokuoja interneto ryšio. Pavyzdžiui, patikrinkite antivirusinės programos ar ugniasienės (angl. Firewall) nustatymus;
- Kompiuteryje yra suvesti teisingi TCP/IP parametrai (juos galite rasti pirmame paslaugų sutarties priede);
- Jūs neturite įsiskolinimų UAB „Balticum TV“. Primename, kad sąskaita už praėjusį mėnesį turi būti apmokėta iki einamo mėnesio paskutinės dienos. Pasitikrinti savo mokėjimų istoriją galite savitarnos paskyroje www.manobalticum.lt.

Modeminio interneto vartotojams:
- Įsitikinkite, kad jūsų modemas veikia, perkraukite jį (maitinimo laidą išjunkite iš elektros tinklo ir vėl įjunkite).
- Jeigu modemas veikia, indikatoriai ant modemo atrodo taip:

THOMSON modemas – du indikatoriai dega, du indikatoriai mirksi;
WEBSTAR modemas – „cable“ indikatorius dega;
MOTOROLA modemas – dega visi indikatoriai.

- Jeigu modemas veikia, bet interneto ryšio nėra, patikrinkite, ar iki galo įkištas interneto kabelis (tarp modemo ir kompiuterio).
- Jeigu modemas neveikia, patikrinkite, ar visur gerai suvaržyti televiziniai kabeliai.

Bevielio interneto vartotojams (Wi-Fi/WiMax):
- Įsitikinkite, ar jūsų interneto įranga veikia, perkraukite ją (maitinimo laidus išjunkite iš elektros tinklo ir vėl įjunkite).
- Patikrinkite, ar priėmimo-perdavimo antena nebuvo nusukta, nėra sugadinta.

Jeigu nepavyksta nustatyti interneto neveikimo priežasties, susisiekite su mumis telefonu 8 700 55540 arba el. paštu info@balticum.lt.

Ką daryti, kai neveikia maršrutizatorius?

Paprasčiausias būdas patikrinti, ar bevielis maršrutizatorius veikia, tai ištraukti maitinimo laidą iš elektros tinklo ir po minutės vėl įjungti į maitinimo lizdą.
Jeigu ryšys neatsirado, susisiekite su mumis telefonu 8 700 55540 arba el. paštu info@balticum.lt.

Ką daryti sugedus kompiuteriui?

Sugedus kompiuteriui prašome kreiptis į mūsų kompiuterių ir IT įrangos aptarnavimo skyrių („Balticum parduotuvė“) Taikos pr. 101, Klaipėda arba susisiekti telefonu 8 (46) 390 716 ar elektroniniu paštu servisas@balticum-tv.lt.

Kaip naują kompiuterį prijungti prie interneto ryšio?

Įsigijus naują kompiuterį, interneto kabelį reikia įstatyti į atitinkamą lizdą kompiuteryje. Jeigu per 1 minutę jums interneto ryšys neatsirado, įveskite savo TPC/IP parametrus, esančius paslaugų teikimo sutarties 1 priede.
Jei naudojate bevielį maršrutizatorių, tarp siūlomų bevielio ryšio zonų susiraskite savo ir suveskite prisijungimo slaptažodį.
Nepavykus prijungti kompiuterį prie interneto, susisiekite su mumis telefonu 8 700 55540 arba el. paštu info@balticum.lt.

Kodėl blokuojamas interneto ryšys, jei atlikau mokėjimą paskutinę mėnesio dieną?

Dėl skirtingai trunkančių įvairių mokėjimo būdų užskaitymų, apmokėjimo pavedimo įvykdymas gali užtrukti nuo 1 iki 5 dienų. Apmokėjus sąskaitą paskutinę mėnesio dieną, apmokėjimas perduodamas jau kitą kalendorinį mėnesį. Dėl šios priežasties UAB „Balticum TV“ gali keletą dienų nematyti jūsų atlikto mokėjimo, todėl paslaugos gali būti apribojamos. Rekomenduojame gautą sąskaitą apmokėti iki einamo mėnesio 25 d.

Ar galima laikinai sustabdyti paslaugų teikimą?

Atjungti interneto paslaugą galima vieną kartą per kalendorinius metus, pasirinkus laikino atjungimo terminą nuo 1 iki 12 mėnesių. Už laikiną interneto paslaugos sustabdymą yra taikomas 2 €/mėn. mokestis.
Jeigu jūsų sutartis turi trumpiausią naudojimosi paslaugomis laikotarpį, tuomet šis laikotarpis pratęsiamas tiek, kiek laiko buvo sustabdyta paslauga. Pavyzdžiui, jei paslauga laikinai buvo sustabdyta 3 mėnesiams, o naudotis paslauga jūs įsipareigojote ne trumpesniam kaip 24 mėn. laikotarpiui, vadinasi jūsų naudojimosi paslauga terminas pailgėja iki 27 mėnesių.

Kaip sukonfigūruoti Balticum elektroninio pašto dėžutę, naudojantis Windows Live Mail?

Paleiskite „Windows Live Mail“ programą ir, jai atsidarius, tolesnė eiga būtų tokia:

  1. File -> Options -> Email accounts;
  2. Atsidariusioje lentelėje spaudžiate Add ->Email Account -> Next;
  3. Įrašykite jums sukurtą el. paštą (pvz. vpavarde@balticum.lt), slaptažodį, atvaizdavimo vardą, pasirinkite „Manually configure server settings“ ir spauskite Next;
  4. Įrašykite:
    -  Gaunamo serverio duomenys (Incoming server) POP3/IMAP: mail.balticum.lt Port 110;
    -  Siunčiamo serverio duomenys (Outgoing server) SMTP: mail.balticum.lt Port 25
    -  Prisijungimo vartotojo vardas (Log-on username) – dar kartą pakartokite savo el. pašto adresą.
  5. Viską suvedę, spauskite mygtuką Next;
  6.  Konfigūravimas baigtas.
Kokie yra Balticum elektroninio pašto konfigūravimo duomenys?

Visur veskite pilną savo el. pašto adresą (pvz. vpavarde@balticum.lt).
Gaunamo ir siunčiamo serverio duomenys POP3/IMAP/SMTP: mail.balticum.lt (be SSL kodavimo).